Publicat per

PAC 1_Disseny Universal

Comprar l’abonament de transport de l’autobús de Terrassa des del caixer de venda de Tmesa

2.2. Per què he escollit aquesta activitat?

He escollit aquesta activitat perquè és un lloc de lliure accés, ja que es troba en un carrer transitat per persones i no dins d’un edifici. A més és un espai públic on hi puc fer fotos i també podria prendre mides en un moment donat sense problemes i dibuixar-hi, ja que hi tinc un banc per seure just al davant.

L’activitat escollida, podríem dir que inclou la interacció entre persones, ja que és una zona transitada, també podem dir que en alguns moments la persona tindria l’oportunitat de fer aquesta activitat a l’oficina de transports de la companyia que se situa justament al costat de la màquina, però com he dit sols en certs moments, ja que no està operativa les 24 h com la màquina.

L’activitat no interacciona amb elements de l’espai només amb la màquina per treure els abonaments.
La zona està lliure d’elements que molestin el pas dels usuaris però la màquina té algunes carències que es podrien millorar, pel fet que no es tracta d’una màquina inclusiva des del meu punt de vista, perquè no té cap mena d’ajuda per a persones cegues, ni auditiva ni en braille, també penso que si pensem en les persones grans que solen tenir el costum d’anar amb bitllets, si volguessin comprar un abonament amb un bitllet gran de 50 euros per exemple, en un moment en què no hi ha obert ni un estanc on venen els abonaments ni la pròpia oficina de transports no podrien fer-ho perquè la màquina només accepta pagaments amb targeta.

També afegeixo, que s’ha de millorar la senyalització per saber on és aquest caixer, ja que no està ben senyalitzat i normalment saps que està allà perquè la descobreixes quan passes per davant o bé perquè ho has de buscar tu mateix/a a la seva web oficial.

PLÁNOL I ALÇAT DE LA UBICACIÓ

Debat1el PAC 1_Disseny Universal

1. Martí Delclòs Miret says:

Activitat i espai ben triats, Jennifer. Veig que ja estàs pensant en millores, i està bé, però fins al pas 5 de l’enunciat l’important és centrar-se en l’observació. Primer cal entendre bé què passa al voltant del caixer de venda de Tmesa i després ja veurem com actuar-hi. Al plànol en planta et recomano que també hi dibuixis la distribució interior: et servirà de cara a identificar i descriure els recursos de disseny de l’espai.